Ruim 75 Europese verkeersorganisaties waarschuwen voor meer doden door de handelsdeal tussen Europa en de VS. De EU wil namelijk strenge veiligheidseisen voo...
Ik vind het een beetje dubbel. Ik ben inderdaad tegen dit soort auto’s en ik vind dat die gewoon geweerd moeten worden van de markt. Ik ben natuurlijk ook voor betere fietsinfrastructuur en verkeersveiligheid.
Aan de andere kant ben ik door medische problemen zelf afhankelijk van de auto. Ik merk dat ik de laatste jaren steeds moeilijker nog ergens met de auto kom, bijvoorbeeld omdat hele binnensteden zijn afgesloten. Ik moet ook op steeds meer plekken betalen om te parkeren. Dit belemmert me echt in mijn bewegingsvrijheid.
Sommige plekken kan ik op slechte dagen gewoon helemaal niet meer naartoe en ik weet eigenlijk van te voren nooit of ik een slechte of goede dag heb. Meestal ga ik dan dus gewoon maar niet meer. De eisen voor een gehandicapten kaart zijn enorm streng (structureel niet meer dan 100 meter kunnen lopen). Daar voldoe ik niet aan, maar ik kan ook niet fietsen en het OV is vaak ook te ver lopen en ik mis dan een plek om me terug te trekken als het te veel wordt en die heb ik wel in de auto.
Als dit nog erger wordt, dan raak ik nog meer vrijheid kwijt. Ik denk dat het wel echt belangrijk is om te benoemen dat dit ook een gevolg is van het kut maken om een auto te bezitten. Niet iedereen heeft een vrije keuze om met de fiets of het OV te gaan.
A small car would then be a solution, right?
I mean, riding in a car that would allow you to see a small kid near your wheels, not on a tank-sized SUV. It should very much work?
This particular news item is specifically for giant, unecological, mean killing machines.
I agree that those large cars should be banned. I think I start my comment by saying that. I agree that SUVs are bad. So, you do not need to convince me.
The person I am responding to says they want to make it very difficult for these cars. I think a lot of people want that. However, I am not aware of any plans to make the inner city difficult to access specifically for SUVs. So, what happens in practice is that either all cars are banned or it is made very expensive to park for any car. And this hurts accessibility for people who are not able to use other forms of transport. A small car is not a solution for this. I cannot go a lot of places I could go before, even though my car is small.
You rightfully say that this news is about SUVs. But in practice when taking measures against cars this distinction between car types is not made. I wanted to make people aware of the issues this can cause, especially if it influences their vote, etc, as the OP suggests.
I will say that I have also seen measures that are targeted specifically at wide cars, e.g. bollards along the side of the road that do not block it, unless your car is too wide to fit between them. Presumably part of the reasoning is to still allow some form of access, so that’s hopeful.
I have not seen that, but that is actually a great solution. I think measures such as that would work much better and would be more targeted at the cars that are actually an issue.
Ik weet het niet. Ik kan wel meer dan iemand die geen 100 meter kan lopen, dus die plekken zou ik niet in willen pikken. Misschien moet er een soort tussenvorm komen voor mensen die niet met OV of fiets kunnen, maar wel een paar honderd meter kunnen lopen ofzo. Dat zou misschien een oplossing zijn.
Ja. Als je het zo bekijkt wel. Ik zat meer te denken dat het aantal parkeerplaatsen binnen 100m van een plek per definitie maar heel beperkt kan zijn, dus dat die echt voor de mensen gereserveerd moeten worden die ook echt niet verder weg kunnen. En dat je dan misschien nog een extra categorie parkeerplaatsen zou moeten hebben net buiten die 100 m zone voor mensen zoals ik. Zoiets. Maar misschien wordt dat veel te complex.
Ik vind het een beetje dubbel. Ik ben inderdaad tegen dit soort auto’s en ik vind dat die gewoon geweerd moeten worden van de markt. Ik ben natuurlijk ook voor betere fietsinfrastructuur en verkeersveiligheid.
Aan de andere kant ben ik door medische problemen zelf afhankelijk van de auto. Ik merk dat ik de laatste jaren steeds moeilijker nog ergens met de auto kom, bijvoorbeeld omdat hele binnensteden zijn afgesloten. Ik moet ook op steeds meer plekken betalen om te parkeren. Dit belemmert me echt in mijn bewegingsvrijheid.
Sommige plekken kan ik op slechte dagen gewoon helemaal niet meer naartoe en ik weet eigenlijk van te voren nooit of ik een slechte of goede dag heb. Meestal ga ik dan dus gewoon maar niet meer. De eisen voor een gehandicapten kaart zijn enorm streng (structureel niet meer dan 100 meter kunnen lopen). Daar voldoe ik niet aan, maar ik kan ook niet fietsen en het OV is vaak ook te ver lopen en ik mis dan een plek om me terug te trekken als het te veel wordt en die heb ik wel in de auto.
Als dit nog erger wordt, dan raak ik nog meer vrijheid kwijt. Ik denk dat het wel echt belangrijk is om te benoemen dat dit ook een gevolg is van het kut maken om een auto te bezitten. Niet iedereen heeft een vrije keuze om met de fiets of het OV te gaan.
En dat is waarom we dus juist meer OV nodig hebben.
A small car would then be a solution, right?
I mean, riding in a car that would allow you to see a small kid near your wheels, not on a tank-sized SUV. It should very much work?
This particular news item is specifically for giant, unecological, mean killing machines.
I agree that those large cars should be banned. I think I start my comment by saying that. I agree that SUVs are bad. So, you do not need to convince me.
The person I am responding to says they want to make it very difficult for these cars. I think a lot of people want that. However, I am not aware of any plans to make the inner city difficult to access specifically for SUVs. So, what happens in practice is that either all cars are banned or it is made very expensive to park for any car. And this hurts accessibility for people who are not able to use other forms of transport. A small car is not a solution for this. I cannot go a lot of places I could go before, even though my car is small.
You rightfully say that this news is about SUVs. But in practice when taking measures against cars this distinction between car types is not made. I wanted to make people aware of the issues this can cause, especially if it influences their vote, etc, as the OP suggests.
I will say that I have also seen measures that are targeted specifically at wide cars, e.g. bollards along the side of the road that do not block it, unless your car is too wide to fit between them. Presumably part of the reasoning is to still allow some form of access, so that’s hopeful.
I have not seen that, but that is actually a great solution. I think measures such as that would work much better and would be more targeted at the cars that are actually an issue.
Tsja, of het is het gevolg van dat de eisen voor een gehandicaptenkaart erg streng zijn. Blijft vervelend natuurlijk.
Ik weet het niet. Ik kan wel meer dan iemand die geen 100 meter kan lopen, dus die plekken zou ik niet in willen pikken. Misschien moet er een soort tussenvorm komen voor mensen die niet met OV of fiets kunnen, maar wel een paar honderd meter kunnen lopen ofzo. Dat zou misschien een oplossing zijn.
Als jij iets niet zou kunnen bezoeken zonder die plek, dan heb je er toch net zoveel recht op als iemand die geen 100 meter kan lopen?
Ja. Als je het zo bekijkt wel. Ik zat meer te denken dat het aantal parkeerplaatsen binnen 100m van een plek per definitie maar heel beperkt kan zijn, dus dat die echt voor de mensen gereserveerd moeten worden die ook echt niet verder weg kunnen. En dat je dan misschien nog een extra categorie parkeerplaatsen zou moeten hebben net buiten die 100 m zone voor mensen zoals ik. Zoiets. Maar misschien wordt dat veel te complex.
Ja, helaas is het natuurlijk ook zo dat het op een gegeven moment niet meer kan inderdaad, dat blijf je houden.